CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 5, 2009

musim haji kembali lagiiiii

HAI KAWAN2. SORY LA LAMA BEBENOR KAU ORANG TUNGGU CITER KAT BLOGGER AKU NIEEE. BUKAN APA SESAJA TAK NAK UPDATE.  Mak meletup bolehlah cerita kat blog tiap2 hari. TAK ADA KEJAS KEEEE.

TU LA BILA TAK DAPAT MERIT MARAH. Tgk cam aku nie. KALAU PASAL KEJA BUAT DULU.... BILA FREEE BARU BOLEH CITERRR. Jangan mareeeeeee..... gurau ajeee kang sentap pulakkk

Sekejap aje rasanya menyambut hari raya haji tahun lepas. tup-tup dah satu tahun masa berlalu. cepatnya masa berlalu. Semalam aku piii hantar kakak aku kat KELANA JAYA untuk mengerjakan haji. KAKAK AKU piii ngan anak diaa.  Sedih sangat rasanya takkala dia nak masuk ke pintu pendaftaran tuuuu, bukannya apa KAKAK aku yang ini lembut sangat n bukan agaresif orangnya.. ... harap2 dia selamat dan dipermudahkan semua amalannya di sana.... patutnya dia dah sampai semalam hingga hari niee tak hantar sms punn. risaunya akuu. agaknya dia tak buat roming line h/p kottt.



masa nak berangkat dari rumah ke KELANA JAYA


sayunya hati ketika azan bergema di saat kaki hendak melangkah meninggalkan rumah dan segala-galanya
di malaysia. semuanya harus ditinggalkan untuk menyembah diri di bumi allah....


 
aku pulak yang sedih lebih kat belakang nasib muka tak nampakkkk



 
yang baju merah tuuu lah si mamat anak aku yang paling bongsu sekali.
 tgk badan dia lebih besar dari abangnya amer pada hal baru 3tahun 4 bulan ajeeee


 
Yang tudung putih tu lah KAKAK aku


 

 

 

 
tahu tak kenapa semua orang berpaling ke belakang. masa semua jemaah haji nak masuk
di pintu pendaftaran, tiba2 ada suara orang menjerit2 tak puas hati. rupa2 pasai ada jemaah yang tak dapat visa lagi. mesti you all semua dah dengar cite kat berita n tv. semuanya dah keluar dalam news semalam.
sian juga kat dia orang, dah datang dari jauh tiba2 tak dapat pegi pulak sebab visa belum dapat lagi
agency yang menguruskan nya pun satu hal, macam orang kurang ajar aje bila menjawab soalan yang mereka tanyakan....  entahlah macam2 hal, apa pun nielah dugaaan yang tuhan berikan disini, disana lebih lagi kita tidak mengetahuinyaaaa..



2 comments:

luvelymummy said...

sayunya hati ketika azan bergema di saat kaki hendak melangkah meninggalkan rumah dan segala-galanya

di malaysia. semuanya harus ditinggalkan untuk menyembah diri di bumi allah....

Tetiba jiwang la plak... Macam bukan kak Jebat punye ayat jer... Ni sapa yang create ayat tuk Kak Jebat?!! Anak cina makan pengat, sndiri mau ingat..? Jiwang karat...

Akak Jebat bile lagi nak pg?. X abis2 sibuk nk update ngan gosip2 tkini... Insaflahhh

Cik Sue said...

hahahahah...kawan aku nie jiwang la plak...hish..hish..hishh x sangka ek muka ganas tapi atie besor semut api jer...hahahha